بیوگرافی استیو جابز کسی که دنیای تکنولوژی را متحول کرد

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
admin
10:54
چهار شنبه 9 شهريور 1399

اگر می خواهید مسیر موفقیت را از یک کارآفرین خلاق بیاموزید، بهتر است بیوگرافی استیو جابز را چندین بار بخوانید و تحول را در خود احساس کنید.

یکی دیگر از شخصیت‌های تأثیرگذار قرن بیست و یکم در جهان استیو جابز است که لقب تاثیرگذارترین مدیر تجارت در ۲۵ سال اخیر به وی داده شد. استیو جابز بنیانگذار شرکت اپل بود و این شرکت با هدایت‌های جابز پیشگام یک سری تکنولوژی‌های انقلابی مانند آیفون آیپاد (iPod)، (iPhone) و آیپد (iPad) بوده است.

استیون پاول جابز یک مخترع، طراح و کارآفرین آمریکایی، بنیانگذار، مدیر ارشد اجرایی و رئیس  شرکت رایانه‌ای اپل بود. محصولات انقلابی اپل شامل، آی پاد (iPod)، آیفون (iPhone) و آیپد (iPad) می‌باشد که اکنون به عنوان دیکته تکامل تکنولوژی مدرن دیده می شود. جابز در دو دانشگاه پذیرفته شده بود اما آن‌ها را رها کرد و مشغول به کار شد. جابز بسیار باهوش بود و تجربه‌های مختلفی را پیش از تشکیل شرکت اپل با استیو وزنیاک در سال ۱۹۷۶ به دست آورد. در سال ۱۹۸۵ به دلیل یک سری از اختلافات مدیریتی از اپل جدا شد و استودیوی انیمیشن به نام پیکسار (Pixar) را راه‌اندازی کرد اما بعد از ده سال، در سال ۱۹۹۶ دوباره به شرکت اپل بازگشت. استیو جابز در سال ۲۰۱۱ پس از یک جنگ طولانی با سرطان لوزالمعده جان خود را از دست داد.

خواندن این بیوگرافی هم می تواند برای شما جذاب باشد: بیوگرافی آریستوتل اوناسیس بزرگ ترین کشتی دار مستقل دنیا

دوران کودکی و زندگی شخصی استیو جابز

استیو جابز در ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ در سانفرانسیسکو کالیفرنیا متولد شد. مادر او جوئن کارل شیبل و پدرش عبدالفتاح جان جندلی نام داشت. هر دوی آن‌ها فارغ‌التحصیل از دانشگاه ویسکانسین بودند. پدر جابز پروفسور علوم سیاسی سوریه و مادرش به عنوان یک درمانگر گفتار کار می‌کردند. هنگامی که جابز به دنیا آمد آن‌ها ۲۳ سال داشتند و هنوز با هم ازدواج نکرده‌ بودند و از طرفی  پدرش سوریه‌ای و مسلمان بود و مادرش آلمانی- سوئیسی و از یک خانواده‌ی مسیحی محافظه کار بود.  خانواده‌های آن‌ها با این ازدواج به شدت مخالفت کردند. در نتیجه آن‌ها استیو را به یک خانواده دیگر به عنوان فرزند خوانده دادند. او توسط آقای پل رینهولد جابز و همسرش خانم کلارا هاکوپیان بزرگ، استیو پاول جابز نامیده شد.

کلارا به عنوان یک حسابدار و پُل جانباز و ماشین‌ساز گارد ساحلی بود. این خانواده در منطقه کوهنوردی کالیفرنیا در ناحیه ای که بعدها به عنوان دره سیلیکون شناخته می‌شد، زندگی می کرند. جابز به همراه پدرش در گاراژ خانه بر روی وسایل الکترونیکی کار می‌کردند. پُل پسر خود را با چگونگی برداشتن و تعمیر وسایل الکترونیکی، سرگرمی‌های که باعث اعتماد به نفس می‌شود، استقامت و توانایی‌های مکانیکی را به جابز جوان نشان داد.

دوران کودکی و زندگی شخصی استیو جابز

همسر و فرزندان استیو جابز

استیو جابز و لورن پاول در تاریخ ۱۸ مارس ۱۹۹۱ ازدواج کردند. این زوج در اوایل دهه ۱۹۹۰ در مدرسه کسب و کار استنفورد، جایی که پاول دانشجوی MBA بود، آشنا شدند و حاصل ازدواج آن‌ها سه فرزند به نام‌های ریدپاول، آرین سینا و اوه می‌باشد. آنها با سه فرزند خود در پالو آلتو، کالیفرنیا زندگی می کردند.

با وجود اینکه او یک فرد مشهور بود اما به ندرت اطلاعاتی راجع به خانواده اش منتشر می‌کرد، مشخص شده است که هنگامی جابز ۲۳ ساله بوده یک دوست دختر به نام کریس ان برنان داشته است که یک دختر به نام لیزا با او دارد. کریسان برای زندگی دختر خود بسیار تلاش کرد اما جابز با دخترش ارتباط برقرار نکرد و تا مدت‌ها او را فرزند خود نمی‌دانست. تا وقتی که دخترش به نوجوانی رسید و از آن به بعد استیو او را پذیرفت و با هم و در کنار دیگر فرزندانش زندگی کرند.

بیوگرافی استیو جابز و تحصیلات او

در حالی که جابز همیشه متفکر، زیرک و نوآور بود و قبل از اینکه به مدرسه برود خواندن را آموخت. اما جوانی سردرگم و ناامید بود که با تحصیلات سروکار نداشت. او در مدرسه ابتدایی یک پرانکستر (کسی که شوخی‌های زننده‌ای می‌کند) بود. معلم چهارم ابتدایی استیو بسیار به او کمک کرد تا توانایی‌های خود را بشناسد. با این حال، از جابز آزمونی گرفتند که آن را بسیار خوب جواب داد و مدیران مدرسه به والدین او پیشنهاد دادند که او را به دبیرستان ببرند اما والدینش آن را رد کردند.

پس از دبیرستان، جابز در کالج رید، در شهر پورتلند، ایالت اورگن ثبت نام کرد. پس از گذشت شش ماه کالج را رها کرد و ۱۸ ماه بعد به کلاس‌های خلاقانه در مدرسه رفت. جابز بعدها توضیح داد که چگونه دوره خوشنویسی را طی و عاشق  آن شد و چگونه توانایی‌های خود را در تایپوگرافی توسعه داد.

در سال ۱۹۷۴، جابز موقعیتی را به عنوان یک طراح بازی ویدیویی با نام Atari را به دست آورد. اما چند ماه بعد او این شرکت را ترک کرد تا روشنگری معنوی در هند را بیابد، بیشتر سفر کند و با انواع  داروهای روانگردان را آزمایش کند.

بیوگرافی استیو جابز و تحصیلات او

جملات زیبا و تاثیرگذار استیو جابز

  • اگر بی‌هدف از خواب بیدار شدید ؛ بهتر است برگردید و بخوابید!
  • مردم فکر می‌کنند که تمرکز کردن یعنی گفتن “بله” به کاری که می‌خواهید رویش تمرکز کنید. ولی اصلاً این‌طور نیست. تمرکز کردن یعنی گفتن “نه” به صدها ایده‌ دیگر که وجود دارند. باید بهترین را انتخاب کنید.
  • ثروت چیز فوق العاده‌ای است چون که شما را قادر می‌سازد کارهای مختلف انجام دهید. پول شما را قادر می‌سازد بر روی ایده‌هایی سرمایه ‌گذاری کنید که بازگشت سرمایه کوتاه مدت به دنبال دارند.
  • من معتقد هستم که زندگی چیز هوشمند است و اتفاقات به صورت تصادفی رخ نمی‌دهند.
  • بعضی وقت‌ها زندگی با آجر به زندگی می‌کوبد. اما تو ایمانت را از دست نده.
  • تنها راه انجام کار بزرگ این است که عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید.
  • زمان شما کوتاه است، پس آن را صرف زندگی کردن برای دیگران نکنید.
  • وقتی هفده ساله بودم جمله‌ای خواندم که تاثیر عمیق بر روی آینده‌ام گذاشت: «هر روز طوری زندگی کنید که به نظر آخرین روز زندگی‌تان است و اگر همینطور ادامه دهید، بالاخره یک روز به صحیح‌ترین شیوه ممکن زندگی خواهید کرد» از آن روز به مدت ۳۳ سال، هر روز صبح در برابر آینه از خودم می‌پرسیدم اگر امروز آخرین روز زندگی‌ام باشد آیا حاضر هستم کارهایی که باید امروز انجام دهم، انجام بدهم؟ اگر پاسخم مثبت نبود، متوجه می‌شوم که باید در قسمتی از زندگی‌ام تجدید نظر کنم .
  • استیو جابز تا آخر عمرش به این جمله پایبند بود چنانچه حتی زمانی که پزشکان شدت بیماری وی را اعلام کرده بودند باز هم دست از کار و پیشرفت بر نداشت.

کتاب بیوگرافی افراد موفق

ارزش خالص دارایی‌های استیو جابز

در سال ۲۰۱۱، فوربس بالاترین ارزش خالص دارایی‌های استیو جابز را حدود ۶/۶ بیلیون دلار الی ۷ بیلیون دلار با فروش شرکت انیمیشنی پیکسار به شرکت والت دیزنی در سال ۲۰۰۶ برآورد کرد. با این حال اگر جابز سهام خود را در شرکت اپل در سال ۱۹۸۵ به فروش نمی‌رساند، ارزش خالص دارایی‌هایش در حدود ۳۶ بیلیون دلار بود.

ارزش خالص دارایی‌های استیو جابز

فیلم‌ها و کتاب‌های استیو جابز

چندین فیلم با الهام گرفتن از زندگی استیو جابز ساخته شده است به نام‌های : جابز (در مورد زندگی استیو جابز)، غارتگر دره‌ی سیلیکون (فیلمی با موضوع اولین کامپیوترهای شخصی ۱۹۹۹) و فیلم استیو جابز به کارگردانی دنی بویل و درخشش مایکل فاسبندر که سه دهه زندگی استیو جابز را به تصویر می‌کشد.

 کتاب‌هایی نیز در باب زندگی و حرفه‌ی شغلی استیو جابز نوشته شده است. از جمله زندگی‌نامه استیو جابز نوشته والتر ایزاکسون ۲۰۱۱، موضوع اصلی این کتاب مدیریت اجرایی اپل، تیم کوک را مورد انتقاد قرار می‌داد. در سال ۲۰۱۵  کارن بلومنتال بیوگرافی جوانی استیو جابز را نوشت. همچنین  برنت شیندلر و ریک تنزیلی بیوگرافی شایسته‌ای درباره‌ی زندگی استیو جابز در سال ۲۰۱۵ منتشر کردند.

مرگ استیو جابز

او در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در پالو آلتو بر اثر سرطان لوزالمعده در حالی که تنها ۵۶ سال سن داشت جان خود را از دست داد.

امیدوارم از خواندن بیوگرافی استیو جابز غول جادوی تکنولوژی دنیا لذت برده باشید با اینکه چندین سال از مرگ او می‌گذرد اما کارهایی که برای پیشرفت جهان انجام داده است از یاد نخواهند رفت و همیشه خواهند ماند. اما در اینجا می‌‌خواهم نکته‌ای را یادآوری کنم و آن این است که اگر دقت کرده باشید و زندگی نامه‌ی افراد موفق را خوانده باشید چیزهایی در همه‌ی آن‌ها مشترک است و آن هم  اکثرا از یک سری قوانین که در جهان حاکم است پیروی می‌کنند.

قوانین موفقیت

قوانین موفقیت با عنوان گام های موفقیت، قوانین موفقیت، فلسفه موفقیت و فلسفه شکست و ناکامی در همین سایت گرداب جذب و در سایر سایت ها موجود است. می توانید برای کسب آگاهی بیشتر و رسیدن به موفقیت و توانگری از آنها استفاده کنید و شما نیز متحول کننده زندگی خود و دیگران باشید. استیو جابز حتی در دامن پدر و مادر خود نیز بزرگ نشد. اما عدم برخورداری نتوانست مانع پیشرفت میشود. پشتکار، شجاعت و جسارت از ویزگی های بارزی بودند که او را به موفقیت رساندند.

منبع:https://bit.ly/2QQrtoN



تعداد بازدید از این مطلب: 85
بازدید : 85

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به Samsungj2 مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر